فاکتور رسمی - گواهی ارزش افزوده چیست

گواهی ارزش افزوده چیست

گواهی ارزش افزوده چیست

 

مالیات بر ارزش افزوده عبارت است از مالیاتی که به طور غیر مستقیم بر اجناس و خدمات تعلق می گیرد و مصرف کننده آن را همراه با بهای واقعی و در ازای دریافت کالا و یا خدمات پرداخت می نماید و در مقابل دریافت کننده نیز موظف می باشد این مبلغ را به خزانه دولتی واریز نماید.
البته توجه داشته باشید که فروشنده و یا ارائه دهنده خدمات نیز در موارد بسیاری خریدار محسوب می شود و این مالیات را پرداخت می نماید، بنابراین قانون مجاز دانسته تا مالیات های پرداختی محاسبه گردد و از مالیات پرداختی به دولت کسر گردد. و مابه تفاوت به دولت پرداخت گردد.
گواهی مالیات بر ارزش افزوده چیست؟
گواهی ارزش افزوده یکی از مهمترین موارد در اجرای نظام مالیاتی می باشد و اخذ این مجوز یکی از ضروریات فعالیت اقتصادی می باشد .
توجه داشته باشید که در برخی از موارد فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات بدون داشتن آگاهی کافی از قوانین رایج بر مالیات بر ارزش افزوده اقدام به احتساب این مالیات و دریافت آن از مشتریان می نمایند این در حالی است که اخذ مجوز های لازم و انجام کلیه مراحل ثبت نام و تکمیل پرونده مالیاتی نزد سازمان مربوطه ضروری می باشد. و در غیر این صورت دریافت این مالیات غیر قانونی است و می بایست از صوورتحساب فروشندگان کسر گردد . بنابراین دریافت این مبلغ به عوان مالیات تنها با مجوز سازمان مالیات بر ارزش افزوده و با نام (گواهینامه ثبت نام ) قابل انجام می باشد.
مراحل ثبت ارزش افزوده
– ارائه یک نسخه ثبت نام اولیه همراه با مدارک مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده
– دریافت رمز عبور
– ارائه تمامی مدارکی که در سطر بعدی به آن اشاره می نماییم به اداره دارایی :
1-اظهار نامه برای 3 ماهه ‎ها ‎ی سالهای قبل از تاسیس تا سالی که قرار است ارزش افزوده ثبت نام و گواهی صادر شود
2-برگ اولیه، مرحله دوم ثبت نام، شناسه کاربری و رمز عبور
3-کپی کلیه قرار دادها
مدارک لازم جهت ثبت نام اولیه ارزش افزوده
–کد اقتصادی
–کپی مدارک اعضای شرکت اعم از شناسنامه و کارت ملی (براساس آخرین تغییرات)
–آگهی تاسیس شرکت
–آخرین تغییرات شرکت
–وکالتنامه
–آدرس کامل سکونت پیمانکار
–تلفن ثابت و همراه پیمانکار و در صورت امکان مدیر عامل
–کد پستی پیمانکار
–گواهی صلاحیت یا نام شرکت در سایت رتبه بندی
– کد پستی دفتر و یا در صورت نبود کد پستی محل فعالیت یا منزل
مدارک لازم برای مرحله آخر ارزش افزوده 
1-نام بانک شرکت
2-نام شعبه
3- شماره حساب
4- تلفن ریئس هیات مدیره
5- کد اقتصادی
6-کد پستی و ادرس رئیس هیات مدیره
7- اخرین تغییرات
8- مدارک اخرین اعضا

در حال حاضر در برخی از ادارات سازمان مالیات بر ارزش افزوده به غیر از مراحل فوق اشخاص را ملزم به گرفتن تاییدیه ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم می نمایند طبق این دستور هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی در پایان هر دوره ۳ ماهه باید خرید ها و فروش خود را در نرم افزار online یا offline ثبت کرده و در حوزه مشخص شده در منطقه خود ارائه کرده و تاییدیه سازمان مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کنند . در غیر اینصورت سازمان مالیات بر ارزش افزوده به هیچ عنوان گواهینامه فوق را صادر نمی کند 
این گواهینامه بنا به تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده، بصورت ۶ ماهه یا یک ساله صادر می شود ، که بعد از پایان تاریخ اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی می باشند .کلیه خریداران موظند هنگام پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان ، گواهینامه ثبت نام را از آنها درخواست کرده و پس از رویت آن ، و اعتبار تاریخ ، نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند .


فروش فاکتور رسمی معتبر با کداقتصادی وارزش افزوده
09902127298

کلمات کليدي : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*